— MATEMATIKA 6.A —
učivo 15.6. - 24.6. - úkoly pro ty, co pokračuji v distanční výuce
Sčítání a odčítání celých čísel
a) výklad sčítání a odčítání celých čísel - video zde: příklady z videa piš do sešitu
sčítání a odčítání celých čísel - video 2 zde:
b) procvičování : ( pracovní list si můžeš vytisknout, vypracovat, zkontrolovat a vložit do sešitu nebo si příklady rovnou opsat do sešitu a vypočítat, řešení, které najdeš na konci si nech až na závěr )
učivo 8.6. - 12.6 - úkoly, pro ty, co pokračují v distanční výuce
1) opakování - kvádr, síť kvádru, povrch a objem kvádru - vypracuj úkoly do sešitu, ofoť a pošli na mail: safarikova@zsnyrskokom.cz nebo úkoly napiš na papír a odevzdej ve škole do 12.6.
kvádr má rozměry stran a = 4,5 cm, b = 8 cm , c = 4 cm
a) narýsuj kvadr b) narýsuj síť kvádru c) vypočítej povrch kvádru d) vypočítej objem kvádru
e) vypočítej, kolik dl vody se do kvádru vejde
2) Celá čísla
a) úvod - celá čísla zde: (prohlédni si i následující videa a udělej si kvíz )
b) porovnávání celých čísel video zde: ( číselnou osu a příklady z videa piš do sešitu )
c) absolutní hodnota čísla výklad - video zde: ( číselnou osu a příklady piš do sešitu )
učivo 4.6. - 5.6.
1) Kontrola příkladů z učebnice - objem a povrch krychle, kvádru z týdne 1.6. - 3.6. a z týdne 28.5. - 29.5. Zkontroluj si příklady, oprav a dopiš do sešitu uč. str. 123/ 2, 3, 4, 6 - objem krychle, kvádru a uč. str. 119/ 5a, 6, 7, 9, 10
2) zkus vypočítat příklad z videa zde: ( zkus počítat sám a pokud nevíš, nech si poradit a zapiš do sešitu )
3) zopakuj si převody jednotek objemu - přehled
4) procvičování jednotek objemu zde: ( zkus převést jednotky sám(a) a pak si výsledky zkontroluj)
učivo 1.6. - 3.6.
Objem krychle, objem kvádru
1) výpočet objemu krychle a kvádru zde: ( proveď zápis z videa do sešitu )
2) přečti si v učebnici str. 119 -122
3) do sešitu zapiš ukázkové příklady z učebnice na str. 122/ příklad 2 a příklad 3
4) procvičování - uč. str. 123/ 2 , 3, 4, 6 do sešitu vypočítej
5) zopakuj si jednotky objemu
učivo 28.5. - 29.5.
Povrch kvádru, krychle kontrola pracovního listu, kontrola příkladů z učebnice 118/ 1,2,3,4 ( zkontroluj si a oprav !!! )
Povrch kvádru, krychle - procvičování
učebnice str. 119 / 5a ( pozor na jednotky), 119/ 6, 7, 9 a pro ty co se nudí 119/ 10
- příklady piš do sešitu ( náčrtek kvádru nebo krychle, vypiš si údaje, které z textu znáš, zapiš správný vzoreček, dosaď do vzorečku, výpočet a odpověď)
učivo 25.5. - 27.5.
Povrch kvádru
a) výklad - výpočet povrchu kvádru zde:
b) vzoreček pro výpočet kvádru zde: zapiš do sešitu
c) výpočet povrchu kvádru - ukázkový příklad zde: příklad zapiš do sešitu
d) přečti si v učebnici str. 116 - 117
e) uč. str. 117 / ukázkový příklad C1 - náčrtek, vzoreček, výpočet a odpověď zapiš do sešitu
f) procvičování - uč. str. 118/ cvičení 1, 2 ,3 , 4 ( nezapomeň - náčrtek kvádru, převedení na stejné jednotky, vzoreček, výpočet a odpověď )
učivo 21. 5. - 22.5.
Povrch krychle
a) zopakuj si a procvič převody jednotek obsahu - pokud dáš povolit úpravy - můžeš psát do wordu a poslat zpět na mail : safarikova @ zsnyrskokom.cz (pracovní list si můžeš vyzvednout ve škole )
b) povrch krychle výklad zde: podle videa přepiš ukázkový příklad do sešitu
c) povrch krychle procvičování: zapiš příklady do sešitu:
1) vypočti povrch krychle o straně a = 5,6 dm ( proveď náčrtek krychle, vzoreček, výpočet )
2) vypočti povrch krychle o straně a = 0, 28 cm ( náčrtek, výpočet, výsledek zapiš v mm2 )
Kontrola příkladů:
1) S = 6. a.a 2) S = 6.a.a
S = 6. 5,6 . 5,6 S= 6. 0,28 . 0,28
S = 188,16 dm2 S = 0,4704 cm2 = 47,04 mm2
učivo 18.5. - 20.5
Kontrola - pracovního listu - trojúhelník, výška, těžnice - najdeš dole v týdnu 4.5. - 8.5. zkontroluj si a oprav !!!
Povrch krychle a kvádru
1) síť krychle a kvádru
a) síť krychle výklad zde:
b) síť kvádru výklad zde:
c) přečti si v uč. str. 114 - 115
d) zápis do sešitu - konstrukce sítě zde: ( narýsuj do sešitu podle návodu na videu)
e) vypracuj pracovní list a vlož si ho do sešitu ( můžeš si ho vyzvednout ve škole)
učivo 14.5. - 15.5.
Stěnová a tělesová úhlopříčka krychle a kvádru
a) opakování I. st. - úhlopříčky čtverce a obdélníku zde:
b) opakování krychle, kvádr ( zaměř se na úhlopříčky ) zde:
c) přečti si v uč. str. 112 - 113 úhlopříčky v krychli a kvádru
d) z obrázku (dole) zjisti, která úsečka je stěnová a tělesová úhlopříčka:
AB, AE, AF, AC, AH, AG, AF
e) vypracuj do sešitu uč. str. 113 / 2, 3
učivo 11.5. - 13.5.
Krychle, kvádr
a) zopakuj si jaká znáš geometrická tělesa (my si v šesté třídě probereme kvádr a krychli a v dalších ročnících probereme hranoly, válec, jehlan, kužel, kouli .......)
c) přečti si v učebnici str. 110 - 112
d) jak narýsovat krychli zde: narýsuj krychli podle návodu z videa do sešitu
e) jak narýsovat krychli a kvádr zde: narýsuj kvádr podle návodu z videa do sešitu
f) do sešitu narýsuj kvádr a krychli z uč. str. 112/ 3, 2a
učivo 4.5. - 8.5.
1) opakování - trojúhelníky, výška, těžnice - pracovní list - vypracuj a pošli na mail safarikova@zsnyrskoko.cz do 8.5.
( pracovní list si také můžeš vyzvednout a odevzdat ve škole )
2) zopakuj si, jak se rýsuje : osa úsečky ( osa strany) a osa úhlu
3) Opsaná kružnice trojúhelníku
a) opsaná kružnice trojúhelníku ukázkový příklad zde: rýsuj do sešitu podle návodu z videa:
b) opakování postupu sestrojení opsané kružnice zde:
c) vypracuj do sešitu příklady z uč. str. 106 / 1, 2
4) Vepsaná kružnice trojúhelníku
a) vepsaná kružnice - ukázkový příklad zde: rýsuj do sešitu podle návodu z videa:
b) opakování postupu kružnice vepsané zde:
c) vypracuj do sešitu příklady uč. str. 107/ 1, 3